Copywriting za 5 złotych – czy jest tego warty?

Decydując się na usługi copywritera, możesz poczuć się nieco zagubiony. Stawki, jakie specjaliści oferują za swoje teksty, potrafią znacznie się różnić. Podczas gdy jeden copywriter policzy sobie 5zł za 1000 znaków ze spacją (zzs), inny może za to samo zlecenie zażyczyć sobie nawet 100zł /1000 zzs. Skąd takie różnice w stawkach oraz czy warto zdecydować się na najtańsze rozwiązanie? Sprawdź, aby Twoja inwestycja była trafiona.
Tani copywriting – czy warto?
Nie ulega wątpliwości, że copywriting może znacznie wesprzeć Twoją działalność. Aby jednak zamieszczone teksty osiągnęły oczekiwaną konwersję, należy zatrudnić dobrego specjalistę, który zna się na swoim fachu. W Internecie można znaleźć wiele ofert copywriterów, a proponowane przez nich stawki potrafią nieźle zaskoczyć. Twoją podejrzliwość z reguły powinny jednak budzić nie wygórowane stawki, a wręcz przeciwnie – te najniższe.

Oferty rzędu 1-5 zł za 1000 zzs często pojawiają się na rynku od osób niedoświadczonych, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z pisaniem. Zdarza się również, że copywriting staje się sposobem na dorobienie sobie do pensji. Niestety wciąż wielu „świeżakom” wydaje się, że umiejętność dobrego pisania będzie wystarczająca. Tymczasem dobry copywriter zna się nie tylko na słowie pisanym, ale również marketingu, sprzedaży, a nawet psychologii. Lata zdobywanych doświadczeń w sposób naturalny owocują więc wyższą stawką za wykonanie zlecenia, jednak możesz być wtedy pewny, że Twoja sprzedaż poszybuje w górę.
Wiedza i doświadczenie, czyli za co płacisz krocie specjaliście
Dobry copywriter doskonale zna najważniejsze w swoim zawodzie pojęcia, takie jak konwersja strony i targetowanie treści oraz śledzi na bieżąco dynamicznie zmieniające się wytyczne SEO. Nie ma więc co ukrywać, że jego stawki wynikają z posiadanej wiedzy, umiejętności oraz doświadczenia. Dodatkowo musisz liczyć się z faktem, że zapłacisz więcej za wysokiej jakości, merytoryczne treści, które wymagają poparcia źródłami naukowymi. Znalezienie merytorycznych informacji oraz przygotowanie się do stworzenia artykułu może okazać się bardzo czasochłonne. Musisz zdawać sobie sprawę, że opracowanie takiego tekstu może trwać od kilku do kilkunastu godzin, a to powinno nieść ze sobą odpowiednio wysoką stawkę.
Jeśli uważasz, że mimo posiadanego doświadczenia dany copywriter proponuje Ci zbyt wygórowaną stawkę, zawsze możesz zapoznać się z jego portfolio lub poprosić o płatną próbkę tekstu. Takie rozwiązanie szybko powinno rozwiać wszystkie Twoje wątpliwości.

Dlaczego warto zapłacić więcej?
Według statystyk Content Marketing Institute z 2017 roku content marketing generuje nawet 3-krotnie większą konwersję strony niż aktywne pozyskiwanie klientów. Co więcej, niewielkie przedsiębiorstwa posiadające własnego bloga uzyskują nawet 126% więcej zapytań niż konkurencja, która nie prowadzi swojego bloga. Takie spojrzenie wyraźnie pokazuje, że w dobrego copywritera warto zainwestować, tak samo jak w handlowca. Odwiedzający strony to Twoi potencjalni nowi klienci, którzy mogą skusić się na zakup oferowanych produktów lub usług. Pytanie powinno więc brzmieć nie który copywriter jest najtańszy, ale który najwięcej dla mnie zarobi. Dodatkowo w teksty inwestujesz raz, a płynące z nich zyski czerpiesz zdecydowanie dłużej.

Aby zarobić, tani copywriter musi pisać szybko, przez co nie zwraca należytej uwagi na jakość treści. Profesjonalista natomiast poświęci kilka godzin na swoją pracę, aby teksty były dokładnie przemyślane, perswazyjne, unikatowe oraz dopasowane do grupy odbiorców. Dzięki takim treściom oczekiwane rezultaty szybko odczujesz, analizując swoje wyniki sprzedaży.
Chcesz zadbać o treści na swojej stronie i zacząć więcej zarabiać? Zgłoś się do nas, chętnie pomożemy Ci w przygotowaniu merytorycznych tekstów, które realnie sprzedają.
Dodaj komentarz