Dlaczego warto prowadzić stronę w wielu językach?

Zdjęcie przedstawia łopoczące na tle błękitnego nieba flagi wielu krajów.

Strona internetowa to niezbędna wizytówka, która pozwala dotrzeć do szerokiego grona odbiorców Twoich usług. Warto więc zadbać, aby witryna była wielojęzyczna, co umożliwia podbić również rynek zagraniczny. Sprawdź, czy warto posiadać stronę internetową w kilku językach i dowiedz się, które z nich wybrać.

Konwersja strony a jej wielojęzyczność

Według badań GUS z 2018 roku 84 proc. polskich gospodarstw domowych i 96 proc. firm ma dostęp do Internetu. Nikogo nie powinno więc dziwić rosnące znaczenie branży e-commerce. Podbicie rodzimego rynku to dla wielu firm główny kierunek rozwoju, jednak z czasem pojawiają się nowe szanse. Wtedy nadchodzi moment na targetowanie swojej działalności na rynek zagraniczny. Aby jednak to sobie ułatwić, należy zadbać o prostą i jasną komunikację, która będzie zrozumiała dla klientów obcojęzycznych.

Angielski, rosyjski, a może hiszpański? W jakich językach powinna być Twoja strona?

Istnieje wiele języków, spośród których najbardziej uniwersalne i najczęściej wykorzystywane są:

  • angielski,
  • chiński (mandaryński),
  • rosyjski,
  • hiszpański,
  • niemiecki.

Według badań GUS z 2018 roku 84 proc. polskich gospodarstw domowych i 96 proc. firm ma dostęp do Internetu. Nikogo nie powinno więc dziwić rosnące znaczenie branży e-commerce. Podbicie rodzimego rynku to dla wielu firm główny kierunek rozwoju, jednak z czasem pojawiają się nowe szanse. Wtedy nadchodzi moment na targetowanie swojej działalności na rynek zagraniczny. Aby jednak to sobie ułatwić, należy zadbać o prostą i jasną komunikację, która będzie zrozumiała dla klientów obcojęzycznych.

Język angielski jest językiem oficjalnym lub półoficjalnym w przeszło 60 krajach. Za jego pomocą porozumiesz się m.in. z mieszkańcami Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Irlandii, Kanady, RPA, Australii i Nowej Zelandii.

Standardowy język chiński, określany jako mandaryński to oficjalny język Chińskiej Republiki Ludowej, gdzie korzysta z niego ponad 840 mln osób. Kolejne 30 mln na całym świecie włada chińskim mandaryńskim lub jest w trakcie jego nauki. Język ten wykorzystywany jest również w Tajwanie oraz Singapurze.

Język rosyjski wykorzystywany jest w Rosji, Kirgistanie, Kazachstanie oraz na Białorusi. Szacuje się, że łącznie włada nim około 250-300 mln osób.

Z kolei język hiszpański wykorzystywany jest gównie w Stanach Zjednoczonych, Ameryce Łacińskiej, Afryce oraz na Półwyspie Iberyjskim. Łącznie może posługiwać się nim nawet ponad 500 mln ludzi na świecie.

Patrząc na powyższe dane, można wysnuć wniosek, że za pomocą tych 4 podstawowych języków możesz dotrzeć do wielu klientów na całym świecie. Warto więc przygotować swoją stronę w kilku językach, aby nie psuć potencjału swojej działalności. Jeśli zależy Ci na zwiększeniu konwersji swojej strony, jednak nie władasz płynnie żadnym z wymienionych języków, możesz zgłosić się do Dynamic Marketing Studio. Nasz zespół płynnie posługuje się językiem polskim, angielskim, niemieckim oraz rosyjskim, co otwiera przed Tobą szereg możliwości.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *