Działania marketingowe: marketing szeptany

Szukasz sprawdzonego sposobu na wzrost konwersji swojej strony? Marketing szeptany jest obecnie jedną z najskuteczniejszych form marketingu, które są wykorzystywane do zwiększenia zasięgów firm. Sukces ten wiąże się z rozpowszechnieniem Internetu, dzięki czemu sieć stała się idealną przestrzenią do prowadzenia kampanii marketingowych, pomimo braku bezpośredniej reklamy. Dodatkowo opinie zamieszczone w Internecie cieszą się wciąż zaufaniem społecznym, co dodatkowo zwiększa skuteczność.

Czym jest marketing szeptany?

Marketing szeptany (buzz marketing, word-of-mouth) to metoda pozyskiwania klientów za pośrednictwem wpisów na forach internetowych, w social mediach i innych miejscach, gdzie użytkownicy opiniują produkty lub usługi. W praktyce oznacza zamieszczenie jakościowego, lecz naturalnie brzmiącego komunikatu reklamowego, który jest w stanie zainteresować potencjalnych odbiorców. Okazuje się, że brak bezpośredniej reklamy budzi duże zainteresowanie, zachęca do dyskusji oraz w konsekwencji – zakupu danego produktu lub usługi.

Word-of-mouth marketing różni się od tradycyjnej formy marketingu szeptanego tym, że firmy lub organizacje aktywnie na niego wpływają albo do niego zachęcają poprzez rozsiewanie przekazu. Jest to więc swego rodzaju kryptoreklama. Mimo że trudno jest go kontrolować istnieją 3 sposoby zarządzania WOM:

  1. Zbudowanie silnych fundamentów kampanii, np. poprzez zaufanie i zaangażowanie odbiorców.
  2. Pośrednie zarządzanie WOM – inicjatorzy mają pośrednią kontrolę nad kampanią, wypuszczając kontrowersyjne reklamy, kampanie teaserowe, czy tworząc kluby członkowskie.
  3. Bezpośrednie zarządzanie WOM – najwyższy poziom kontroli.

Blisko osadzonym pojęciem jest również marketing viralowy. Jego celem jest zwiększenie świadomości marki i zwiększenie sprzedaży poprzez udostępnianie i dzielenie niczym wirus budzących emocje filmików, grafik, interaktywnych gier, e-booków, czy aplikacji. Jego celem często jest identyfikacja osób o wysokim potencjale w mediach społecznościowych.

„When we care, we share” – korzyści z marketingu szeptanego

Marketing szeptany wymaga wiedzy i doświadczenia, ponieważ nieumiejętnie przeprowadzony może zadziałać na Twoją szkodę. Możemy pomóc Ci zorganizować kampanię, której korzyści odczujesz pod postacią:

  • niskich kosztów promowania marki,
  • zwiększenia zaufania wobec swojej marki,
  • zwiększonej konwersji swojej strony internetowej,
  • zwiększenia zainteresowania oferowanymi produktami lub usługami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *