Idealny brief – jakie informacje dostarczyć copywriterowi?

Zdjęcie przedstawia rękę piszącej kobiety. W dłoni trzyma błękitny długopis.

Copywriting to skuteczne narzędzie wspierające rozkręcenie Twojego biznesu. Aby jednak zwiększyć konwersję strony internetowej, musisz przekazać specjaliście najważniejsze informacje o swojej działalności. Doświadczona agencja marketingowa zapewne przekaże Ci ankietę z zestawem pytań, na które musisz odpowiedzieć, aby mogła przystąpić do realizacji zlecenia. Tylko taka kooperacja jest w stanie przynieść oczekiwane efekty współpracy. Dlaczego dobry brief jest tak ważny i co powinno się w nim znaleźć?

Dlaczego komunikacja z copywriterem jest tak ważna?

Głównym zadaniem briefu jest dostarczenie najważniejszych informacji o firmie, co pozwala copywriterowi gruntownie zrozumieć potrzeby i oczekiwania klienta. Sprawna komunikacja jest więc nie tylko receptą na dobre zrozumienie intencji usługodawcy, ale również sposobem, który pozwala uniknąć zbędnych poprawek w tekście. To z kolei oszczędność czasu dla obu stron. Przedstawienie szczegółowego briefu stanowi także podstawę do ewentualnej reklamacji, jeśli tekst nie będzie spełniał ściśle określonych wytycznych i będzie wymagał poprawek merytorycznych.

Jakie elementy powinien zawierać dobry brief?

Bez względu na to, czy zamawiasz teksty na swoją stronę internetową, opisy produktów, czy artykuł blogowy, udzielenie istotnych informacji jest kluczowe dla pozycjonowania strony. Jest to szczególnie ważne dla SEO, ponieważ pozwala wybrać copywriterowi najbardziej trafne słowa kluczowe. W efekcie dobry brief pomaga opracować lepszy tekst, a to właśnie na tym powinno Ci najbardziej zależeć.

Wśród informacji, jakie powinieneś udzielić copywriterowi, znajdują się:

  • Grupa docelowa, do której kierujesz swoje usługi,
  • Profil prowadzonej działalności,
  • Cel, dla którego decydujesz się na usługi copywriterskie,
  • Charakter tekstu, np. artykuł blogowy, specjalistyczny lub treść na landing page,
  • Preferowany styl wypowiedzi, np. oficjalny, bezpośredni lub naukowy,
  • Słowa kluczowe (możesz je podać, lecz nie musisz, dobry copywriter sam wybierze odpowiednie frazy pod pozycjonowanie),
  • Docelowa długość tekstu wyrażona w znakach ze spacją (zzs),
  • Stawka za 1000 zzs,
  • Oczekiwany termin realizacji,
  • Forma rozliczenia.

Możesz również wskazać najważniejsze zalety swojej działalności, a także podkreślić, czego należy unikać w tworzonym tekście.

Możesz skorzystać z naszego generatora briefu, który nakieruje Cię na najważniejsze informacje, jakie będą potrzebne do stworzenia unikatowych tekstów zwiększających konwersję Twojej strony.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *