Trendy reklamowe 2021

Zdjęcie przedstawia noc sylwestrową nad rzeką. Pośrodku znajduje się most, na niebie widać wiele fioletowych i białych eksplozji fajerwerków.

Pozostawanie w zgodzie z trendami marketingu cyfrowego w 2021 roku może przyczynić się do strategicznego pozycjonowania i komunikacji Twojej firmy. Dzięki temu klienci, którzy docierają do Ciebie poprzez social media, aplikacje oraz witrynę internetową będą usatysfakcjonowani z usług, a niewykluczone, że staną się również lojalnymi ich odbiorcami w przyszłości. Warto więc poświęcić swój czas, aby dostosować strategię marketingową do nowych potrzeb i dalej rozwijać firmę w tych niełatwych dla wszystkich miesiącach. Co może zwiększyć Twoje zasięgi?

AI – sztuczna inteligencja i chatbot

Sztuczna inteligencja (AI – Artificial Intelligence) z roku na rok staje się coraz doskonalsza. Tworzenie modeli zachowań oraz programów, które potrafią je odtworzyć, zostało wykorzystane w popularnych chatbotach. Dzięki temu odbiorcy mogą skontaktować się w Tobą bez ograniczeń czasowych.

W praktyce chatbot to program komputerowy, który wchodzi w interakcje z użytkownikami za pomocą naturalnego języka. Automatyzacja tego typu pozwala odpowiedzieć na pytania osób zainteresowanych Twoją ofertą bez pomocy człowieka. Zdaniem The Tech Learn chatboty chętnie wybierane są już przez 63% konsumentów.

Voice Search – wyszukiwanie głosowe

Technologia wyszukiwania głosowego umożliwia użytkownikom ustne przekazanie zapytania do urządzenia, np. smartfona i otrzymanie odpowiedzi głosowej od wirtualnego asystenta opartego na sztucznej inteligencji. Szacuje się, że już w tym roku połowa wyszukiwanych haseł odbywała się za pomocą komend głosowych.

Optymalizacja treści witryny pod kątem wyszukiwania pozwoli Ci zwiększyć ruch organiczny, poprawić wrażenia użytkownika i uzyskać przewagę nad konkurencją.

AR – rzeczywistość rozszerzona

Rzeczywistość rozszerzona (AR – Augmented Reality) to system pozwalający łączyć świat rzeczywisty ze światem generowanym komputerowo. Tradycyjnie w tym celu wykorzystuje się obraz z kamery, na który nakładana jest grafika 3D, generowana w czasie rzeczywistym. Rozwiązanie to może być wykorzystywane w apkach, na stronach produktowych, w grach, a nawet w social media.

Dłuższe wideo

Dotychczas specjaliści od marketingu stawiali na krótkie filmiki reklamujące dany brand. Trend ten jednak stopniowo się odwraca, a użytkownicy coraz chętniej oglądają dłuższe filmy wideo. Dlaczego takie targetowanie ma sens? Wydłuża czas spędzany na stronie www, generuje wyższe wskaźniki zaangażowania, lepszą widoczność oraz wartość dodaną SEO.

GDPR – RODO

Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych to regulacja, która zawiera zestaw wskazówek, zapewniających zorganizowane, przejrzyste i chronione praktyki w dziedzinie bezpieczeństwa danych. Mimo że GDPR (The General Data Protection Regulation) funkcjonuje na terenie Unii Europejskiej, to kraje takie jak Australia, Brazylia, Kalifornia, Kanada oraz Japonia mają podobne regulacje. Warto więc być na nie przygotowanym.

Jaki wniosek płynie z trendów na 2021 rok? Automatyzacja relatywnie prostych procesów, zwiększenie dostępności informacji dla odbiorcy i większa imersja w ramach prezentowanych treści. Z drugiej strony – automatyzacja może dotyczyć jedynie procesów proceduralnych (np. chatbot). Żeby skutecznie przyciągnąć uwagę niezbędne będzie znajdowanie rozwiązań kreatywnych łączących w sobie zarówno aspekty technologiczne jak i socjologiczne. Takie rozwiązania powoli przestają być osiągalne dla „jednoosobowej armii” w postaci np. social media ninja i będą wymagały pracy wyspecjalizowanego zespołu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *