Utrata pracy… i co dalej? Cz. 2: LinkedIn a szukanie pracy

Szukanie nowej pracy to zadanie, które zmienia się wraz z rozwojem technologii. Początkowo swoje CV osobiście zanosiliśmy do działu HR. Po kilku latach mogliśmy już przekazać je internetowo i czekać na telefon od rekrutera. Na rynku pracy dostępne jest potężne narzędzie: LinkedIn. Otwiera on szereg możliwości przed rekruterami oraz kandydatami, dlatego warto zadbać swój profil.

CV to nie wszystko

Nie ulega wątpliwości, że rekrutacja pracowników na wolne stanowiska to proces złożony. W odpowiedzi na ogłoszenie o pracę przeważnie zgłasza się wielu kandydatów, spośród których należy wybrać tego o najlepszych kompetencjach, doświadczeniu i cechach osobowościowych. Nikogo nie dziwi fakt, że każdy kandydat chce się zaprezentować z jak najlepszej strony w swoim CV. Okazuje się jednak, że obecnie nie jest to jedyny sposób weryfikacji kandydatów. Dlaczego? Rekruterzy coraz częściej przeprowadzają indywidualnie tzw. „biały wywiad”.

Aby zdobyć jak najwięcej informacji o kandydacie, osoby odpowiedzialne za rekrutacje wykorzystują media społecznościowe oraz specjalistyczne serwisy, takie jak LinkedIn. Często nie zdajemy sobie nawet sprawy, jak wiele mogą one powiedzieć o nas potencjalnemu pracodawcy. Dodatkowo profil na LinkedIn pełni rolę elektronicznej wizytówki, która pozwala zbudować swój wizerunek w branży oraz nawiązać kontakty biznesowe. Zdarza się także, że rekruterzy poszukujący określonych kompetencji dotrą do Ciebie sami z propozycją oferty pracy, nawet jeśli aktualnie jej nie poszukujesz.

Zacznij szukać pracy, kiedy jeszcze pracujesz

Marzy Ci się nowa praca, jednak nie chcesz rezygnować z obecnej, dopóki nie znajdziesz czegoś nowego? LinkedIn wprowadził rozwiązania, które umożliwiają Ci poszukiwanie etatu i poinformowanie rekruterów, że „jesteś do wzięcia”. Aby jednak uniknąć niewygodnych sytuacji w oczach obecnego szefa i kolegów z pracy portal wprowadził funkcję „Open Candidates” (otwarci kandydaci). Dzięki niej możesz dać znać rekruterom, że rozglądasz się za nowym zajęciem, ale poza nimi nikt inny nie otrzyma dostępu do tej informacji. Możesz więc spokojnie pracować w obecnym miejscu, a jednocześnie dyskretnie rozglądać się za nową posadą.

Pamiętaj, że obecnie firmy poszukujące kandydatów do pracy stawiają przede wszystkim na doświadczenie. Specjaliści są więc „w cenie” i warto zaprezentować swoje umiejętności na LinkedInie. Dzięki dobrze przygotowanemu profilowi rekruterzy przychylniej spojrzą na Twoją aplikację.

Jak zadbać o dobry wizerunek na LinkedInie

Szacuje się, że już ponad 90% rekruterów ma konto na LinkedInie. Część z nich wykorzystuje je do aktywnego poszukiwania kandydatów. Warto więc założyć swoje konto. Zanim jednak to zrobisz, odpowiedz sobie na pytania:

  • Co jest Twoją mocną stroną?
  • Z czego chcesz być znany?
  • Jakie stanowisko chcesz zajmować?

Następnie możesz przystąpić do uzupełnienia swojego profilu. Jego posiadanie to jednak nie wszystko. Jeśli chcesz być bardziej zauważalny, musisz również zadbać o rozwijanie sieci swoich kontaktów oraz publikowanie merytorycznych postów, które zwiększają Twoją wiarygodność.

Jeśli nie wiesz, jak zabrać się do stworzenia profesjonalnego profilu na LinkedInie, zgłoś się do nas. Pomożemy Ci krok po kroku utworzyć atrakcyjne konto, które podkreśli wszystkie Twoje mocne strony. Dzięki temu firmy poszukujące kandydatów do pracy dostrzegą drzemiący w Tobie potencjał, wiedzę oraz doświadczenie. Dobra autoprezentacja to klucz do sukcesu!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.