Utrata pracy… i co dalej? Cz. 3 LinkedIn – jak pozwolić pracy się znaleźć?

LinkedIn często nazywany jest również „Facebookiem dla biznesu”, ponieważ gromadzi profesjonalistów z całego świata z niemalże każdej dziedziny. Z czasem stał się jednym z najchętniej wykorzystywanych narzędzi podczas szukania pracy. Z portalu jednak równie chętnie korzystają rekruterzy, którzy biorą sprawy w swoje ręce i poszukują idealnych kandydatów na wolne stanowiska pracy. Warto więc zadbać o swoje konto na LinkedIn, aby zwrócić na siebie ich uwagę.

Dlaczego warto posiadać konto na LinkedIn?

Utrata pracy i stres towarzyszący poszukiwaniu nowego, dobrze płatnego zajęcia to duże obciążenie. Jeśli pod uwagę weźmiesz jeszcze ciągłe przeglądanie ofert pracy, wysyłanie CV oraz tworzenie kolejnych listów motywacyjnych, możesz poczuć się wykończony. Tymczasem szukanie pracy wcale nie musi być takie trudne, jeśli sięgniesz po właściwe narzędzia.

Co powiedziałbyś na to, gdyby to pracownicy działów HR sami zapoznawali się z Twoim dorobkiem i doświadczeniem zawodowym? Taka interakcja ze strony rekruterów jest możliwa, dzięki posiadaniu właściwie przygotowanego konta na LinkedIn. Może Ci się wydawać, że to kolejny portal gromadzący różne społeczności, jednak w skali globalnej można tam znaleźć miliony ofert pracy. Odpowiedzią na te liczby jest rosnąca ilość użytkowników, którzy zostali odkryci sami przez pracodawcę, nawet jeśli nie szukali nowego zajęcia.

Biały wywiad – co to takiego?

Pracownicy działów HR, którzy rozglądają się za nowymi pracownikami, przeprowadzają tzw. biały wywiad. Co pojęcie to oznacza w praktyce? Za pośrednictwem portali społecznościowych, takich jak Facebook, czy LinkedIn zapoznają się oni z Twoim wykształceniem oraz dotychczasowym doświadczeniem. Jeśli Twoje osiągnięcia, osobowość i charyzma przypadnie im do gustu, bardzo często sami jako pierwsi wyciągają dłoń, zapraszając Cię na rozmowę kwalifikacyjną. Warto więc jak najlepiej prezentować się w sieci.

Co możesz zyskać, dzięki profilowi na LinkedIn?

Posiadanie zoptymalizowanego konta na LinkedIn otwiera furtkę do:

  • znalezienia nowej pracy, nawet jeśli obecnie jej nie poszukujesz,
  • znalezienia partnerów biznesowych,
  • znalezienia inwestorów gotowych wesprzeć Cię finansowo.

Aby jednak zostać zauważonym i uzyskać zaproszenia na rozmowy kwalifikacyjne lub biznesowe, musisz posiadać odpowiednio zoptymalizowany profil na LinkedIn. Zadanie to nie należy do najłatwiejszych, jednak zespół Dynamic Marketing Studio bardzo chętnie pomoże Ci przygotować przyciągający uwagę profil.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *